Tukea on saatavilla myös netissä ja puhelimitse! Voit myös soittaa toimistolle 0447519916 (ark. klo 9-15).
Surunauha ry suosittelee kasvomaskin käyttöä ryhmissä ja tilaisuuksissa.

Tiedote Surunauha ry:n tapahtumien ja vertaisryhmien perumisesta

Surunauha ry on päättänyt perua kaikki järjestämänsä tapahtumat ja vertaisryhmätapaamiset toistaiseksi. Toiminta käynnistetään uudelleen heti tilanteen salliessa.

Päätöksellä haluamme olla mukana hillitsemässä koronaviruksen leviämistä ja ehkäisemässä mahdollisesta tartunnasta tai tautiepäilystä aiheutuvia haittoja yhdistyksen toiminnassa mukana oleville, vapaaehtoisille ja työntekijöille. Päätöksen taustalla ovat viranomaisten ohjeistukset, suositukset, joilla halutaan suojella erityisesti riskiryhmässä olevia. Tapahtumien peruuntumisesta ilmoitetaan kaikille ilmoittautuneille myös sähköpostilla. Vertaisryhmien ohjaajat ilmoittavat ryhmätapaamisen peruuttamisesta ryhmäläisille.

Tarjoamme itsemurhan tehneiden läheisille, kriisi- ja keskusteluapua puhelimitse ja sähköpostitse Teppo Kupias 044 751 9916 (myös WhatsApp) ja vertaistuki@surunauha.net.

Vertaistukipuhelin ja verkkotuki toimivat normaalisti. Ohje tukipuhelun tilaamiseksi: Lähetä meille tekstiviesti ”Tukipuhelu” numeroon 045 130 8603, niin vertaistukijamme soittaa sinulle. Halutessasi voit kirjoittaa viestiin lisätietona kenet olet menettänyt.

Välitämme vertaistukipuheluja myös toimistomme kautta, voit soittaa numeroon 040 545 8954 ja tilata puhelun. Vertaiskeskusteluun voit osallistua osoitteessa https://surunauha.net/login/

Vertaistuen mahdollistamiseksi lisäämme myös ryhmächat-kokoontumisia Tukinetissä. Ryhmächat järjestetään jatkossa kerran viikossa aina tiistaisin klo 18-20. Seuraava chat järjesteään 17.3. Ohjeet chattiin liittymiseksi: https://surunauha.net/chat

LISÄYS 24.3.: Chattien lisäksi mahdollisuus osallistua verkkovertaistukiryhmään, joka toteutetaan Zoom-alustalla ryhmävideopuheluna. Lue lisää tästä.

Lisätietoa koronan vaikutuksista Surunauha ry:n toimintaan antaa toiminnanjohtaja Riika Hagman-Kiuru riika.hagman-kiuru@surunauha.net 044 977 9428.